Elektroda aluminiowa do spawania odlewów aluminiowych oraz stopów krzemowo-aluminiowych.
Zastosowanie
Spawanie bloków silników, głowic cylindrów, wentylatorów, podestów. Do spawania spawalnych stopów Al oraz stopów z odlewami Al. Stosowana m.in. przy wytwarzaniu ram okiennych i futryn, schodów, elementów ozdobnych, silników spalinowych.
Materiał rodzimy
EN/DIN
W.Nr.
PN
ISO/EN
G-AlSi10Mg
3.2381
G-AlSi12
3.2581
G-AlSi10Mg(Cu)
3.2383
G-AlSi12(Cu)
3.2583
AlMg1SiCu
3.3211
PA45
6061
AlMg0,5Si
3.3206
PA38
6063
AlMgSi1
3.2315
PA4
6082
G-AlSi5Mg
3.2373
Typowy skład chemiczny %
Si
12,00
Fe
0,50
Al
87,50
Typowe parametry mechaniczne
Granica plastyczności Re [N/mm2]:
>80
Wytrzymałość Rm [N/mm2]:
170
Wydłużenie A5 [%]:
>13
Twardość:
około 60HB
Typ elektrody (otuliny):
specjalna alkaliczna
Pozycje spawania:
Prąd spawania:
Suszenie:
100-150°C / 1-2 h
Opis dodatkowy:
Ze względu na wysoką higroskopijność otuliny produkt należy przechowywać czystych i suchych miejscach.
Instrukcja spawania:
Należy rozpocząć spawanie z natężeniem około 130% od standardowego (Hot Start)
Elektrodę trzymać pod kątem prostym do spawanego materiału.
Spawać na bardzo krótkim łuku, szybko przemieszczają się do przodu.
Materiały o grubości ponad 5[mm] należy wstępnie podgrzać do około 100-200[°C].
Wysoki ścieg wskazuje na zbyt zimny materiał podstawowy lub zbyt niskie parametry spawalnicze.
Pozostałości powstałego żużla powinny być natomiast bardzo dobrze oczyszczone z lica spoiny.
Używając tej strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Możesz dowiedzieć się więcej w jakim celu są używane oraz o zmianie ustawień przeglądarki.Dowiedz się więcej ›